söndag 12 juli 2009

FRANCO BOLLO

Har kommit hem från italien! Det låter så jävla illa det där, vii har huuus i Itaaalien!, och det låter så jävla...svenne all inclusive hotellanläggning. Men vi är inte så! Jag hatar sånt in i själen! Vi ÄR INTE SÅ. Vi delar det med 6 andra vänsterfamiljer. Det ligger i en pytteliten by på sisådär 300 pers. Huset är inte alls lyxigt, fast väldig amazing trädgård. Kackerlackor överallt och alldeles för liten duch (sådär 3dm2) med varmatten som inte räcker nära till vi 9 som ska dusha. Kanske till två.

Annars är byn otroligt mysig. Det skulle kunna vara sådär sliskigtperfektromatisktgenuintmedletidatoscanskbypåtoppenavenkulle. Men det är det inte. Jo, lite ändå, men det är så jävla värkligt. Vardagligt. Gummor som sitter och skvallrar, flagnande puts, fågelbajs, vilda katter, barn som leker kull. Gud jag älskar det så mycket.

5 kommentarer:

  1. Toscana, som är ett landskap på norra västkusten. typ det kändaste stället i italien kan jag tänka mej. Det finns massa olivträd och vinodlingar och solrosfält och mulliga kullarmed byar på precis överallt. Pisa och florens ligger också i toscana, inte jättelångt från oss.

    Och vår by heter Ravi, närmaste stad är väl typ Grossetto. INFOOVERLOAD!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Då vet jag ungefär, närmaste jag har varit det är nog Siena. Min pappa är crazy about Italien så jag har varit där typ 12 gånger. Hans dröm är ett hus i Italien och han sitter alltid och tittar på små ruckel med tillhörande olivlund på blocket. Franco bollo betyder väl frimärke förresten? :)

    SvaraRadera
  3. A sienna är ganska nära. Haha, men säg att ni kan få hyra vårt hus! Och ja, mvg i italenska. Mycket bra.

    SvaraRadera
  4. jag gillar dina långa förklaringar, hehe.

    om maten på bilden var din frukost är jag avundsjuk. inte ens mah breakfast är så fin.

    Rocco hälsar!
    MAH SCAAAR

    SvaraRadera

Bloggarkiv